دستورالعمل تهیه و تکمیل مدارک انتخاب دانشجوی نمونه سال ۱۴۰۰

بسمه تعالی

« دستورالعمل تهیه و تکمیل مدارک انتخاب دانشجوی نمونه سال 1400 »

مقدمه:

به منظور وحدت رویه یکسان و هماهنگ در اجرای دستورالعمل انتخاب دانشجوی نمونه، نحوه جمع‌آوری و بررسی مدارک در مراکز علمی ـ کاربردی، واحدهای استانی و سازمان مرکزی دانشگاه دستورالعمل زیر ابلاغ می­گردد.

تشکیل کمیته علمی :

  1. این کمیته در مرکز آموزش علمی-کاربردی و در واحدهای استانی دانشگاه تشکیل می­شود.
  2. ترکیب کمیته علمی در مرکز آموزشی شامل: رئیس مرکز، معاون/ مدیر آموزشی، مدیران گروه، دو نفر از مدرسین با سابقه مرکز یا مؤسسه ذیربط و دبیر شورای انضباطی به انتخاب رئیس مرکز آموزشی.
  3. احکام کلیه اعضای کمیته علمی مرکز آموزشی توسط رئیس مرکز صادر می­گردد.

یادآوری: مدارک دانشجویان پس از ارزیابی توسط کمیته علمی مرکز به واحد استانی و در نهایت به معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه جامع علمی-کاربردی معرفی می­شوند.

تبصره 1- کلیه مراکز آموزشی پس از ارزیابی مدارک دانشجویان در مرکز آموزشی، با هماهنگی و بعد از تایید شورای تخصصی دانشجویی واحدهای استانی می­توانند نسبت به معرفی دانشجویان نمونه همان مرکز آموزشی اقدام نمایند.

تبصره 2- واحدهای استانی پس از دریافت مدارک دانشجویان از طریق مراکز آموزشی، آنها را باتوجه به کسب حداکثر امتیاز مورد نظر در دستورالعمل اجرایی و مطابقت کاربرگ­ها با پیوست­ها و در صورت تکمیل مدارک، پس از ارزیابی مدارک توسط کمیته علمی واحد استانی و تایید شورای تخصصی دانشجویی واحد استان به دبیرخانه شورای راهبردنگاری انتخاب دانشجوی نمونه سازمان مرکزی ارسال و در غیر اینصورت به مراکز آموزشی جهت رفع نواقص و تکمیل مدارک ارجاع می­دهند.

تبصره 3- کمیته علمی مراکز در صورت لزوم می­توانند از دانشجو برای دفاع از مدارک خود دعوت نمایند.

تبصره 4- در تمام مراحل انتخاب دانشجوی نمونه امتیازات فرآیند مربوطه محرمانه باقی می­ماند.

نکات قابل توجه مرکز آموزشی:

1) مسئولین و کارشناسان آموزشی و دانشجویی مرکز آموزشی می­بایست دستورالعمل اجرایی انتخاب دانشجوی نمونه را با دقت مطالعه نموده ، ضمن اطلاع‌رسانی به متقاضیان نسبت به دریافت مدارک و مستندات مطابق فراخوان       و کاربرگ شماره یک و تطبیق و تایید آن­ها با اصل مدارک اقدام نمایند.

کلیه مستندات بخش­های مختلف مربوط به هریک از متقاضیان در پوشه­های جداگانه به ترتیب زیر قرارگیرد. الصاق فرم تکمیل شده روکش هر پرونده بر روی پوشه مربوط الزامی است.

  • پوشه پرونده حاوی مدارک آموزشی به رنگ سبز و با روکش مربوط مطابق کاربرگ شماره 1.
  • پوشه پرونده حاوی مدارک علمی ـ پژوهشی به رنگ زرد و با روکش مربوط کاربرگ شماره 2.
  • پوشه پرونده حاوی مدارک علمی ـ پژوهشی به رنگ قرمز.
  • پوشه پرونده حاوی مدارک فرهنگی ـ اجتماعی به رنگ آبی و با روکش مربوط مطابق کاربرگ شماره 3.

1) در صورت عدم درج تاریخ در مدارک ارایه شده توسط دانشجو، مرکز آموزشی می­بایست تاریخ فعالیت را در مدرک مورد نظر درج و سپس تایید نماید.

2) مرکز آموزشی می­بایست کلیه مستندات فوق الذکر را به همراه لوح فشرده حاوی اسکن مدارک دانشجویان متقاضی را به اداره فرهنگی و دانشجویی واحد استانی ارسال نماید.

تذکر مهم: از ارسال مدارک مربوط به مقاطع قبل و یا مدارکی که خارج از دستورالعمل اجرایی انتخاب دانشجوی نمونه می­باشد؛ جداً خودداری گردد.

3) چنانچه کاربرگ­ها، مدارک و مستندات دانشجو پس از بررسی کمیته علمی استان ناقص اعلام گردد؛ موارد نقص از طریق واحد استانی به مرکز آموزشی مورد نظر اعلام و پس از تکمیل و رفع نواقص، مدارک مجددا با مهر و امضای رئیس مرکز آموزشی به واحد استانی ارسال تا براساس دستورالعمل اجرایی انتخاب دانشجوی نمونه، مجدداً بررسی               و امتیازدهی گردد.

تذکرمهم:

1) مرکز آموزشی می­بایست نماینده مربوط به امور دانشجوی نمونه را با ذکر مشخصات و شماره تلفن همراه و ثابت به اداره فرهنگی و دانشجویی واحد استانی معرفی نماید.

«پیوست»

نوآوری:

نوآوری فرآیند اجرای خلاقیت یا "تحقق بخشیدن و عملیاتی کردن" ایده­های نو یعنی تبدیل خلاقیت به نتیجه عینی است که شامل یکی از این تقسیمات می­باشد:

الف) نوآوری مبتنی بر بازار                       ب) نوآوری مبتنی بر محصول

ج) نوآوری مبتنی بر فرآیند                      د) نوآوری مبتنی بر علم ( دانایی)

ه) نوآوری سازمانی (مدیریت واحدها، پرسنل، فرهنگ سازمانی، ساختار سازمانی، امور مالی و...)

نوآوری باید در یکی از این سه سطح قرار گیرد.

سطح 1 نوآوری : در این سطح راه‌حل­هایی که به کلی خارج از الگوهای فناوری با اصولی متفاوت است و تناقض را با معرفی چند عنصر دیگر به صورت کامل از بین می‌برد و یا راه‌حلی که از محدوده دانش خود فراتر رفته و دانش جدیدی را ارایه می‌دهد و معمولاً از فناوری وابسته به صنایع دیگر استفاده می­شود و راه حلی جهشی در صنعت مورد نظر ایجاد می‌کند. مثل تعویض سیستم انتقال قدرت اتومبیل با سیستم خودکار.  

سطح 2 نوآوری: این سطح 45 درصد از نوآوری را شامل می‌شود و معرف بهبود عملکردهای کوچک در سیستم، همزمان با کاهش تناقض ذاتی در سیستم و یا معرفی چند عنصر جدید و استفاده از فناوری وابسته به صنعت دیگر در کار می­باشد. که در این سطح نیاز یه داشتن اطلاعات لازم در یک زمینه فن آوری کفایت می‌کند. این سطح با چند بار آزمون و خطا حاصل می‌شود. مثل فرمان‌های قابل تنظیم در اتومبیل برای راحتی راننده.

سطح 3 نوآوری: این سطح 30 درصد از نوآوری را در بر دارد و به منظور بهبود عملکرد در مقیاس کوچک و خرد در سیستم‌هایی است که تغییری ماهیتی نیافته‌اند. مثلاً تغییر در قطر دیوار به منظور عایق بندی بهتر.


لینک دانلود فایل

آخرین به‌روزرسانی : ۰۷ شهریور ۱۴۰۰