دستورالعمل تهیه و تکمیل مدارک انتخاب دانشجوی نمونه سال ۱۴۰۰
بسمه تعالی
« دستورالعمل تهیه و تکمیل مدارک انتخاب دانشجوی نمونه سال 1400 »
مقدمه:
به منظور وحدت رویه یکسان و هماهنگ در اجرای دستورالعمل انتخاب دانشجوی نمونه، نحوه جمعآوری و بررسی مدارک در مراکز علمی ـ کاربردی، واحدهای استانی و سازمان مرکزی دانشگاه دستورالعمل زیر ابلاغ میگردد.
تشکیل کمیته علمی :
- این کمیته در مرکز آموزش علمی-کاربردی و در واحدهای استانی دانشگاه تشکیل میشود.
- ترکیب کمیته علمی در مرکز آموزشی شامل: رئیس مرکز، معاون/ مدیر آموزشی، مدیران گروه، دو نفر از مدرسین با سابقه مرکز یا مؤسسه ذیربط و دبیر شورای انضباطی به انتخاب رئیس مرکز آموزشی.
- احکام کلیه اعضای کمیته علمی مرکز آموزشی توسط رئیس مرکز صادر میگردد.
یادآوری: مدارک دانشجویان پس از ارزیابی توسط کمیته علمی مرکز به واحد استانی و در نهایت به معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه جامع علمی-کاربردی معرفی میشوند.
تبصره 1- کلیه مراکز آموزشی پس از ارزیابی مدارک دانشجویان در مرکز آموزشی، با هماهنگی و بعد از تایید شورای تخصصی دانشجویی واحدهای استانی میتوانند نسبت به معرفی دانشجویان نمونه همان مرکز آموزشی اقدام نمایند.
تبصره 2- واحدهای استانی پس از دریافت مدارک دانشجویان از طریق مراکز آموزشی، آنها را باتوجه به کسب حداکثر امتیاز مورد نظر در دستورالعمل اجرایی و مطابقت کاربرگها با پیوستها و در صورت تکمیل مدارک، پس از ارزیابی مدارک توسط کمیته علمی واحد استانی و تایید شورای تخصصی دانشجویی واحد استان به دبیرخانه شورای راهبردنگاری انتخاب دانشجوی نمونه سازمان مرکزی ارسال و در غیر اینصورت به مراکز آموزشی جهت رفع نواقص و تکمیل مدارک ارجاع میدهند.
تبصره 3- کمیته علمی مراکز در صورت لزوم میتوانند از دانشجو برای دفاع از مدارک خود دعوت نمایند.
تبصره 4- در تمام مراحل انتخاب دانشجوی نمونه امتیازات فرآیند مربوطه محرمانه باقی میماند.
نکات قابل توجه مرکز آموزشی:
1) مسئولین و کارشناسان آموزشی و دانشجویی مرکز آموزشی میبایست دستورالعمل اجرایی انتخاب دانشجوی نمونه را با دقت مطالعه نموده ، ضمن اطلاعرسانی به متقاضیان نسبت به دریافت مدارک و مستندات مطابق فراخوان و کاربرگ شماره یک و تطبیق و تایید آنها با اصل مدارک اقدام نمایند.
کلیه مستندات بخشهای مختلف مربوط به هریک از متقاضیان در پوشههای جداگانه به ترتیب زیر قرارگیرد. الصاق فرم تکمیل شده روکش هر پرونده بر روی پوشه مربوط الزامی است.
- پوشه پرونده حاوی مدارک آموزشی به رنگ سبز و با روکش مربوط مطابق کاربرگ شماره 1.
- پوشه پرونده حاوی مدارک علمی ـ پژوهشی به رنگ زرد و با روکش مربوط کاربرگ شماره 2.
- پوشه پرونده حاوی مدارک علمی ـ پژوهشی به رنگ قرمز.
- پوشه پرونده حاوی مدارک فرهنگی ـ اجتماعی به رنگ آبی و با روکش مربوط مطابق کاربرگ شماره 3.
1) در صورت عدم درج تاریخ در مدارک ارایه شده توسط دانشجو، مرکز آموزشی میبایست تاریخ فعالیت را در مدرک مورد نظر درج و سپس تایید نماید.
2) مرکز آموزشی میبایست کلیه مستندات فوق الذکر را به همراه لوح فشرده حاوی اسکن مدارک دانشجویان متقاضی را به اداره فرهنگی و دانشجویی واحد استانی ارسال نماید.
تذکر مهم: از ارسال مدارک مربوط به مقاطع قبل و یا مدارکی که خارج از دستورالعمل اجرایی انتخاب دانشجوی نمونه میباشد؛ جداً خودداری گردد.
3) چنانچه کاربرگها، مدارک و مستندات دانشجو پس از بررسی کمیته علمی استان ناقص اعلام گردد؛ موارد نقص از طریق واحد استانی به مرکز آموزشی مورد نظر اعلام و پس از تکمیل و رفع نواقص، مدارک مجددا با مهر و امضای رئیس مرکز آموزشی به واحد استانی ارسال تا براساس دستورالعمل اجرایی انتخاب دانشجوی نمونه، مجدداً بررسی و امتیازدهی گردد.
تذکرمهم:
1) مرکز آموزشی میبایست نماینده مربوط به امور دانشجوی نمونه را با ذکر مشخصات و شماره تلفن همراه و ثابت به اداره فرهنگی و دانشجویی واحد استانی معرفی نماید.
«پیوست»
نوآوری:
نوآوری فرآیند اجرای خلاقیت یا "تحقق بخشیدن و عملیاتی کردن" ایدههای نو یعنی تبدیل خلاقیت به نتیجه عینی است که شامل یکی از این تقسیمات میباشد:
الف) نوآوری مبتنی بر بازار ب) نوآوری مبتنی بر محصول
ج) نوآوری مبتنی بر فرآیند د) نوآوری مبتنی بر علم ( دانایی)
ه) نوآوری سازمانی (مدیریت واحدها، پرسنل، فرهنگ سازمانی، ساختار سازمانی، امور مالی و...)
نوآوری باید در یکی از این سه سطح قرار گیرد.
سطح 1 نوآوری : در این سطح راهحلهایی که به کلی خارج از الگوهای فناوری با اصولی متفاوت است و تناقض را با معرفی چند عنصر دیگر به صورت کامل از بین میبرد و یا راهحلی که از محدوده دانش خود فراتر رفته و دانش جدیدی را ارایه میدهد و معمولاً از فناوری وابسته به صنایع دیگر استفاده میشود و راه حلی جهشی در صنعت مورد نظر ایجاد میکند. مثل تعویض سیستم انتقال قدرت اتومبیل با سیستم خودکار.
سطح 2 نوآوری: این سطح 45 درصد از نوآوری را شامل میشود و معرف بهبود عملکردهای کوچک در سیستم، همزمان با کاهش تناقض ذاتی در سیستم و یا معرفی چند عنصر جدید و استفاده از فناوری وابسته به صنعت دیگر در کار میباشد. که در این سطح نیاز یه داشتن اطلاعات لازم در یک زمینه فن آوری کفایت میکند. این سطح با چند بار آزمون و خطا حاصل میشود. مثل فرمانهای قابل تنظیم در اتومبیل برای راحتی راننده.
سطح 3 نوآوری: این سطح 30 درصد از نوآوری را در بر دارد و به منظور بهبود عملکرد در مقیاس کوچک و خرد در سیستمهایی است که تغییری ماهیتی نیافتهاند. مثلاً تغییر در قطر دیوار به منظور عایق بندی بهتر.
لینک دانلود فایل
آخرین بهروزرسانی : ۰۷ شهریور ۱۴۰۰
