برگزاری نشست هم اندیشی روسای مراکز تهران شرق جهت جذب حداکثری دانشجو با حضورمعاون پژوهش و فناوری دانشگاه جامع علمی کاربردی

۱۳ مهر ۱۳۹۹ | ۰۸:۵۳ کد : ۵۱۸۳۱ اخبار
تعداد بازدید:۱۱۶۴
نشست هم اندیشی روسای مراکز آموزش علمی کربردی واحد استان تهران شرق جهت جذب حداکثری دانشجو با حضور معاون پژوهش و فناوری دانشگاه جامع علمی کاربردی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد استان تهران شرق ، این نشست با حضور دکتر مهدخت بروجردی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه جامع علمی کاربردی، دکتر خداداد واحدی رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان تهران شرق ، معاونان و مدیران واحد استانی و روسای مراکز آموزشی تهران شرق با موضوع تبلیغات وسیع جهت جذب حداکثری دانشجو برای پذیرش مهر 99 به صورت مجازی برگزار گردید.

 

در این نشست ابتدا دکتر واحدی ، رییس واحد استان تهران شرق ، طی سخنانی اظهار داشت : باتوجه به اهمیت موضوع پذیرش دانشجو ، جلسات متعددی درخصوص تبلیغات با روسای مراکز و تمرکز بر موضوع جذب حداکثری دانشجو برگزار شده است. رییس واحد استان تهران شرق افزود : یکی از مطالب مهم این است که بحث اطلاع‌رسانی و تبلیغات را جدا بدانیم . وی تصریح کرد :  کمیته‌ای درخصوص تبلیغات با حضور روسای مراکز تشکیل ‌شد و راه‌کارهای مورد نیاز مشخص‌شد و طبیعتا باید نتایج آن هم پس از پایان ثبت نام دیده شود . دکتر واحدی افزود : شیوه تبلیغات با ستاد هماهنگ شده و امید است با حمایت خوب ستاد مرکزی دانشگاه نتایج خوب آن نیز دیده شود. رییس واحد استان تهران شرق در ادامه اظهار داشت : باتوجه به شرایط کنونی ، می بایست از شیوه‌های تبلیغات جدید استفاده شود و طبیعی است که برای جذب مناسب دانشجو ، باید جذاب بود ، یکی از شیوه‌های جذب صحیح ، مدرسین دانشگاه هستند ، در واقع بهترین تبلیغ کنندگان ما مدرسین خواهند بود. دکتر واحدی تصریح کرد : دانشجوی خوب می‌تواند بهترین مبلغ دانشگاه جامع علمی کاربردی باشد ، دانشگاه باید بتواند نقطه قوت خودش را طرح کند و دانشجو بداند با ورود به مرکز مورد نظر ، موفقیت خواهد داشت.

 

در ادامه نشست ، خانم دکتر بروجردی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه جامع علمی کاربردی طی سخنانی اظهار داشت : در سطح کشور چهار نسل دانشگاه داریم و دانشگاه جامع علمی کاربردی به تعبیر اکثر کارشناسان خبره امور آموزشی به‌عنوان دانشگاه نسل سوم و یا حتی نسل چهارم در کشور شناخته می‌شود. دکتر بروجردی افزود : دانشگاه نسل سوم یعنی یک دانشگاه کارآفرین و نسل چهارم یعنی دانشگاهی که در حل مشکلات کشور مشارکت دارد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه جامع علمی کاربردی در ادامه گفت : دانشجو زمانی که بتواند کارآفرینی کند، باری از دوش کشور برخواهد داشت و این مهمترین رسالت دانشگاه جامع علمی کاربردی است.

وی تصریح کرد : بحث تبلیغات و اطلاع‌رسانی دو مقوله کاملا مجزا است ، استفاده از طرح های اقناعی و متقاعد کردن خانواده‌ها برای بهره‌گیری از آموزش های مهارتی دانشگاه جامع علمی کاربردی یکی از مهمترین وظایف مراکز آموزشی است.  معاون پژوهش و فناوری دانشگاه جامع علمی کاربردی افزود : ما باید از طرح شناختی در تبلیغات استفاده کنیم ، یعنی شما اطلاع‌رسانی کنید و تصمیم گیری را به خانواده‌ها واگذار کنید. دکتر بروجردی تصریح کرد : با اطلاع‌رسانی صحیح از امکانات و شرایط دانشگاه به جذب حداکثری خواهیم رسید ، تبلیغ مبتنی بر داده و اطلاعات و برجسته کردن اطلاعات دانشگاه، یعنی تبلیغ سفید که منبع داده ها مشخص و مستند است و قصد هیچ گونه پنهانکاری وجود ندارد. وی افزود : معرفی کارآفرینان موفق دانشگاه جامع علمی کاربردی با استفاده از فضای مجازی یکی دیگر از راههای تبلیغات می باشد. معاون پژوهش و فناوری دانشگاه جامع علمی کاربردی تصریح کرد : در چهار سال گذشته ، مبنای اصلی فعالیت دانشگاه جامع علمی کاربردی بر چهار محور قانون مندی ؛ ماموریت گرایی ؛ کیفیت گرایی و ترویج گفتمان مهارت آموزی بوده است. دکتر بروجردی افزود: در حوزه قانون مندی که مهمترین محور کاری دانشگاه است.

 

وی گفت : بسیاری از سازمان ها مراکز علمی کاربردی دولتی داشتند و بر اساس مصوبه شورای عالی اداری نزدیک به 309 مرکز تعطیل و ساماندهی شدند همچنین 180 مرکز به دلایل شخصی تصمیم به پایان همکاری با دانشگاه گرفتند که روند انتخاب مراکز معین این مراکز با دقت انجام شد ، 43 مرکز جدید نیز مجوز فعالیت گرفتند و بر اساس اساسنامه‌ مدون راه اندازی شده اند.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه جامع علمی کاربردی افزود : در حوزه ماموریت گرایی سعی شد تا کارکرد مراکز با دقت بررسی شود به طور مثال مرکزی تحت عنوان مرکز صنعتی مشغول فعالیت بود ولی رشته های غیرمرتبط داشت که احیا و ترمیم شد تا مراکز در حوزه های مشخص فعالیت داشته باشند.

دکتر بروجردی در ادامه گفت : در حوزه کیفیت گرایی می‌توان به انجام مواردی چون بازنگری                         برنامه های درسی ، تدوین برنامه های درسی جدید ، ساماندهی مدرسان ، عدم حضور مدرسان غیرفعال و یا بدون کد مدرسی بر سرکلاس  و ... اشاره داشت . همچنین صدور دانشنامه‌ها نیز به روز شده است .

وی افزود : سطح بندی مراکز و تلاش برای رسیدن به سطوح بالاتر از سوی مراکز، از دیگر اتفاقات خوب و مثبت سال گذشته بوده است. البته براساس معیارهای ما ، هنوز مرکزی به سطح یک نرسیده است که انشالله به زودی شاهد این اتفاق مبارک نیز باشیم .

دکتر بروجردی خاطر نشان کرد : برای اعتبار بخشی هرچه بیشتر و عدم تخلف در برگزاری آزمون‌ها ، آزمون های متمرکز برگزار شد و از مدرسان توانمند برای نگارش منابع درسی آزمون‌های متمرکز استفاده شد ، حدود 20 کتاب برای این امر نوشته شد و این تعداد در آینده بیشتر نیز خواهد شد.

حتی از مدرسان خواسته شد برای بازنگری کتاب‌های نوشته شده وارد عمل شوند و انشالله برای چاپ بعدی کتب مخصوص آزمون‌های متمرکز از نظرات و ایده‌های مدرسان دانشگاه جامع علمی کاربردی با همکاری مرکز نشر کتب دانشگاهی برای اعتبار بخشی به کتاب‌ها و منابع علمی کاربردی استفاده خواهد شد . دکتر بروجردی افزود: دانشجو محوری، جشن ورودی دانشجویان جدید، جشن فارغ التحصیلان ، کیفیت محوری و اساسنامه دار کردن مراکز در ادامه بحث قانون گرایی صورت گرفته است. وی خاطرنشان کرد : تبدیل شدن دانشگاه جامع علمی کاربردی به یک دانشگاه مهارت محور با آموزش دقیق دانشجویان به صورت عملی انجام می شود در این راستا مجوز تاسیس و ادامه فعالیت تنها به مراکزی داده می‌شود که محیط کار واقعی داشته باشند. برای مراکزی که محیط واقعی کار نداشته و توان فراهم ساختن آن را نداشتند سعی شد تا با مراکز کار مرتبط قرارداد واقعی منعقد نمایند و دانشجویان برای آشنایی عملی با محیط کار مورد نظر برای آموزش به مراکز فرستاده شوند. کارآموزی و کاربینی جدی گرفته شد و طراحی سامانه ای برای معرفی محیط‌های کار و کاربینی از دیگر رخدادهای خوب دانشگاه جامع علمی کاربردی است. دکتر بروجردی خاطر نشان کرد: به این ترتیب دانشجو موظف است گزارش کامل کارآموزی خود را بر روی سایت بارگذاری نماید ،  جدی گرفتن بحث کارورزی و کاربینی ، مهر تاییدی بر 900 ساعت آموزش و دروس عملی دانشجویان دانشگاه جامع علمی کاربردی است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه جامع علمی کاربردی در ادامه گفت : به 170 مرکز نوآوری مجوز داده شد و سعی شد تا بدون هیچ هزینه‌ای راه پیشرفت به مراکز نوآوری نشان داده شود. دکتر بروجردی تصریح کرد : استان تهران شرق هم اکنون 30 مرکز نوآوری دارد. وی گفت : در مرداد امسال جلسه ای با سرمایه گذاران کشور برگزار گردید تا ایده‌ها خوب با کمک آن‌ها به مرحله تولید رسیده و تبدیل به ثروت گردد. در این صورت هم تولید کننده ایده‌های خوب را دریافت و بهره‌ برداری می کند و هم دانشجو صاحب ایده آینده خوبی خواهد داشت. همچنین سعی شد تا پیگیری بحث حقوقی استارتاپ ها برای ثبت نوآوری ها به طور دقیق صورت بگیرد. اکثر ایده‌ها در آدرس Startup.uast.ac.ir ثبت شده و صنعتگران یا سرمایه گذاران میتوانند از آن‌ها استفاده کنند.  دکتر بروجردی خاطر نشان کرد: در تابستان امسال با توجه به شرایط موجود کشور، سمت و سوی همه کارها به یادگیری و سیستم‌های الکترونیکی رفت و دانشگاه نیز سعی کرد تا این تهدید را به فرصت تبدیل کرده و آموزش الکترونیک با سامانه ای جدید را راه اندازی کند .

در ادامه نشست ، روسای مراکز آموزش علمی کاربردی استان تهران شرق نقطه نظرات خود را بیان نمودند.