تائیدیه ترجمه

دستورالعمل نحوه ارسال مدارک متقاضیان ترجمه

 

 با توجه به اینکه از این پس، ترجمه مدارک دانشگاهی صرفاً از طریق سامانه الکترونیکی تایید مدارک دانشگاهی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به آدرس اینترنتی mad.msrt.gov.ir صورت می پذیرد، لذا مقتضی است واحدهای استانی، مدارک دانشجویان و دانش آموختگان را با رعایت موارد زیر بررسی و تایید نمایند:

 

الف– دانش آموختگان متقاضی ترجمه می بایست نسبت به بارگذاری مدارک مورد نیاز به شرح زیر در سامانه مذکور اقدام نمایند:

  • تصویر پشت و روی گواهینامه موقت پایان تحصیلات/ دانشنامه  
  • تصویر کارنامه کل به تفکیک هر نیمسال تحصیلی  
  • تصویر فهرست پذیرفته شدگان سازمان سنجش آموزش کشور مربوط به فرد متقاضی
  • تصویر مدرک نظام وظیفه (ویژه آقایان)

 

ب– دانشجویان متقاضی ترجمه می بایست نسبت به بارگذاری مدارک مورد نیاز به شرح زیر در سامانه مذکور اقدام نمایند:

  • تصویر گواهی اشتغال به تحصیل و یا گواهی شروع و توقف تحصیلی برای دانشجویان محروم از تحصیل
  • تصویر مدرک تحصیلی مقطع قبل
  • تصویر فهرست پذیرفته شدگان سازمان سنجش آموزش کشور مربوط به فرد متقاضی
  • تصویر کارنامه تحصیلی به تفکیک هر نیمسال
  • تصویر پشت و روی کارت دانشجویی
  • تصویر مدرک نظام وظیفه (ویژه آقایان)

 

ج- واحدهای استانی موظفند پس از مراجعه به آدرس اینترنتی سامانه تایید مدارک دانشگاهی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، از طریق منوی ورود کاربران، نسبت به بررسی و تایید مدارک دانشآموختگان و دانشجویان اقدام نمایند.

 تبصره: واحدهای استانی می بایست از طریق تماس با اداره کل دانش آموختگان نسبت به دریافت نام کاربری و رمز عبور اقدام نمایند.

 

 تذکرات مهم:

  1.  تمامی مدارک فوق می بایست ممهور به مهر و امضای رییس مرکز آموزش باشد.
  2.  تمامی دانشجویان و یا دانش آموختگان درخواست ترجمه مدارک می بایست پس از ثبت اطلاعات، با استفاده از کد رهگیری، مراحل انجام کار را در سامانه مذکور پیگیری نمایند. لذا از ارجاع متقاضیان به صورت حضوری برای پیگیری امور مربوط به ترجمه خودداری گردد.
  3. دانشجویان و یا دانش آموختگان غیرایرانی صرفا می بایست با در دست داشتن مدارک فوق و از طریق مراجعه حضوری به ستاد مرکزی دانشگاه ، نسبت به ترجمه مدارک اقدام نمایند.
  4. متقاضیان بر اساس برنامه زمانبندی تعیین شده در سامانه فوق الذکر می بایست اصل مدرک تحصیلی را به یکی از دفاتر پستی مشخص شده در سامانه تحویل و پس از انجام فرایند اداری، مدارک تایید شده را از مامورین شرکت پست در آدرسی که به هنگام ارایه مدارک اعلام نموده اند، اخذ نمایند.